söndag 20 september 2009

Gudstjänsten sönd. 20 sept.

Vi hade en så fin gudstjänst idag! Gud var mitt ibland oss och vi fick glädjas tillsammans i Herrens hus.
Diana Klevestedt var mötesledare och hon inledde mötet på ett lättsamt sätt, då vi fick gå runt och hälsa på varann, "mingla lite" som Diana sa. Kören Jubal sjöng 2 sånger. Den ena sången var en sång som Guri och Karin skrivit denna sommar och som nu sjöngs för första gången. Sången är en lovsång till Gud för hans kärlek till oss och hela församlingen sjöng med.
Lena Bergström stod för bibelläsningen och Therese Schött gav oss sitt vittnesbörd.
Åke Nilsson predikade om Guds nåd som det centrala att lyfta fram i den kristna tron. Det var ett starkt och allvarligt budskap om synd och nåd som berörde oss alla. Gudstjänsten avslutades med inbjudan till böneplatsen under det att ungdomarna sjöng innerligt och fint flera lovsånger för och med oss.
Mötet avslutades med att vi än en gång sjöng den nya sången, och texten föreföll sammanfatta hela denna gudstjänst:

Du, min Gud
Din kärlek är som havet
djup och vid som en stor ocean
Du är trygghet för mig
Din närhet jag känner
Du omsluter mig
jag behöver Dig

Du min Gud
Din kärlek är beständig
fyller mig och når in i min själ
Du ger värme o frid
Du ger mig Din kraft
Du är min Gud
jag behöver Dig.

Refr.
Jesus, jag älskar Dig, och jag upphöjer Dig
Du är liv för mig och Du finns i evighet
Jesus jag älskar Dig, jag upphöjer Dig
tag emot min kärlek. Du är allt för mig.

Du min Gud,
Du ger nåd som är helt gränslös
friar mig från den skuld som jag bär
Du ger framtid och hopp,
glädje och ljus
Du är min frid
Jag behöver dig.

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar