måndag 28 mars 2011

"Helga Er, för i morgon skall Herren göra under bland er!"

Under den veckan som gått har vi fått del av givande förkunnelse om helgelse. I onsdags hade kåren inbjudit medlemmarna till en kväll med Daniel Viklund. Han tydliggjorde för oss vikten av heliggörande. Det var en fin kväll då vi kände att Gud var nära och att vi står inför något nytt i vår kår.
Denna förkunnelse följdes upp vid gudstjänsten igår då Michael Hjerpe på ett kraftfullt sätt predikade över samma tema. Gudstjänsten inleddes med att Leif Bergström som var mötesledare läste bibelordet från Josua 3:5 "Helga Er, för i morgon skall Herren göra under bland er!"
Då det blev fria vittnesbörd var det 6 personer som delgav oss vad Herren lagt på deras hjärtan.
Musikkåren spelade och vi sjöng med i sången:
O, Jesus jag har lovat att följa Dig var dag,
behåll mig i Din närhet ge kraft då jag är svag
Jag fruktar inte kampen då nära mig du står
för mig den rätta vägen går tätt i Dina spår!
Många uppsökte böneplatsen i slutet av gudstjänsten och vi kunde be med sångaren:
"O, Jesus träng Dig närmast, och mig bevara väl!"

Efter gudstjänsten hölls en kårsamling då vi grupper samtalade om hur vi personligt ska kunna göra något för Guds rikes tillväxt.
/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar