måndag 24 januari 2011

Gud hör bön!


Jag vill bara dela med mej av ett bönesvar. Jag fick detta mail för en stund sedan, men jag vill gärna dela detta med dej som läsare.

Historien är att jag mött en bekant i mitt arbete. Han hade sett på de gudstjänster som vi sände på SVT. Han hade kommit i en livskris och hans hustru hade blivit allvarligt sjuk i cancer. Det som förmedlades i TV-gudstjänsten fick honom att tänka över livet. Jag sa att jag skulle be för dem och över denna cancer. Man känner sig mycket liten i dessa situationer, men det är då som man får vända sig till Gud.

För några månader sedan fick jag detta brev.


”Nu har sommaren övergått till höst. En årstid som många tycker är jobbig.
Själv tycker jag den är skön, uppfriskande och vacker med alla färger som kommer i naturen.

Tänkte du skulle få vet att efter vårt möte i xxxxx hände något konstigt.
Min fru blev bara bättre och bättre.
Nu skall hon gå upp till 90% tjänst och allt börjar “läka” på ett för oss bra sätt.
Har tänkt mycket på vårt möte och våra mail växlingar.
Hur som helst så vill jag tacka dig för din omtanke i vår svåra stund och med de böner du gav oss en tanke och stöd.
Tror på fullaste allvar att du på något sätt hjälpte oss.
Vi, min hustru, jag och vår dotter vill tacka dig för vad du gjort.
Tack !!”

Jag kan bara tacka Gud att han har ingripit på ett fantastiskt sätt.

Tack Jesus


/ Åke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar