söndag 23 maj 2010

Pingstdagen 2010

Denna pingstdag fick vi vara med om en mycket "stark" gudstjänst då vi upplevde att Gud verkligen fanns mitt ibland oss. Anna-Lena Hjerpe var mötesledare och Maria Smeds, duktig lovsångsledare och pianist ledde oss alla fram inför tronen och öppnade upp gudstjänsten med bön och lovsång.
Maria sjöng också ett par solosånger. Den andra sången, som hon skrivit själv, handlade om vår uppgift att ge vidare till alla människor vad vi fått som gåva av Kristus, och att se att verkligen alla har ett eget värde samt att kunna förmedla detta till dem som själva inte vet om det.
Sången grep tag om våra hjärtan och jag tror att vi alla ställde oss frågan: Hur gör jag? Ger jag vidare det som Jesus gett mig? Går jag förbi eller ser jag de behövande jag möter som Guds skapelser?
Michael Hjerpe förkunnade ordet som också det handlade om att ge ut. Gud har lovat att vi ska få allt vad vi behöver, vi kan känna oss trygga i det. Gud ger t.o.m. i överflöd om vi ger ut av det som vi fått av honom. Vi får ge ut av våra gåvor, våra talanger, våra ekonomiska tillgångar, allt detta har vi ju fått av honom för att ge det vidare och Herren kommer själv att se till att vi har det vi behöver.
Säkert fattades många viktiga beslut under bönestunden i avslutningen av mötet då böneplatsen fylldes.
Vi tackar Gud för vad vi fick av närhet till Honom i denna pingstdagsgudstjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar