onsdag 20 januari 2010

Kårledaren har ordet

Nu har det nya året börjat, vad fort tiden går, vi är i mitten av januari. Har du gett några nyårslöften? Det har inte jag gjort, nej jag vill inte lova en massa som jag sedan ändå inte kan hålla. Men något som jag har lovat mig själv det här året är att försöka se möjligheter ännu mer istället för att låta bekymren styra. Inte leta fel hos andra som man så lätt gör, utan försöka se det som är det fina och goda i varje person. För vet du när man börjar med det, så mycket man upptäcker som är bra och vad bra man mår själv. Läs 1 Kor 3:10-13 - och i vers 11, står det "Ingen kan lägga en annan grund än den som redan finns och den är Jesus Kristus." På den grunden vill jag bygga min framtid år 2010.



Gud välsigne dig och det nya året!



Anna-Lena Hjerpe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar