måndag 16 februari 2009

Mycket att rapportera

Nu har jag missat och skriva här på ett tag, så det blir mycket rapportering :)

På Singing Angels var det ca. 10 st barn. Veckans pris gick till Jennie (det var ett reflexdjur :D).
Veckans andakt var lite annorlunda mot vad vi brukar ha. Normalt har vi en andaktslåda med en sak i som vi pratar om. Men denna vecka pratade vi om Fader Vår. En bön som Jesus lärde sina lärjungar att be. Den kan verka enkel, men när man fördjupar sig i den hade t.o.m. vi ledare lite svårt att förklara punkt för punkt :P Jag hoppas att vi ändå lyckades förmedla budskapet till barnen. Som en lite extra övning för barnen att verkligen förstå Fader Vår fick de skriva sin egna version. Några ville inte dela med sig vad de skrivit, men många var modiga och vågade läsa högt. En modig tjej gav oss tillåtelse att lägga ut sin version av Fader Vår här. Hon skrev så här:

Kära pappa, Du som är vår mäktiga Gud
Låt ditt namn vara vackert i allas öron
Och låt ditt hem synas i allas ögon
Låt dina goda tankar ske på jorden
Som de är i ditt hem
Låt mig mättas av den mat du ger
Förlåt oss våra dumma tankar och våra dumma saker vi gjort
Hjälp mig att inte vara dum och rädda mig från de dumma.
För världen är din och du har all makt
Låt det ske.


Vi ledare gick sedan till den grupp som är för vår ålder (ungdomsgruppen, 15-25 år). Där höll Hanna Beckman en jättefin andakt. Eftersom det var alla hjärtans dag i lördags pratade Hanna om kärlek. Men inte vilken kärlek som helst, utan om Guds kärlek till sig själv. Hur kärleken förenar Fadern, sonen och den helige ande. På samma sätt som de tre enas i kärlek, ska vi enas med dem och varandra.

Helgen gick och det blev söndag kväll = premiär för ungdomscellgrupp i Stenhagen! Vi var 5 st som samlades i Guds namn och bad. Härligt avslut på en packad vecka!! :D

På återseende!
/Diana

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir över Din rapport! Så härligt att Ni startat bönegrupp i Stenhagen! Jag känner sån stolthet då jag tänker på Er ungdomar. Gud har mycket i beredskap för Er. Gud välsigne Dig och Er alla! Karin

    SvaraRadera